Swatche czerwonej szminki, fotograf reklamowy warszawa

Jako fotograf produktowy, mogę was zapewnić, że jednym z głównych powodów wzrostu sprzedaży produktów online są…ZDJĘCIA. Zaskoczyłam? Wcale nie!
Polski rynek e-commerce dynamicznie wzrasta. Firmy prześcigają się w coraz lepszych warunkach sprzedaży online, zachęcając konsumentów na różne sposoby. Co jednak powoduje, że dana marka będzie osiągać wzrost sprzedaży i popularności na rynku? Na pewno czynników jest wiele, ale opowiem wam dzisiaj o tym, jaki wpływ oddziaływają na sprzedaż treści wizualne.

W tym tekście dowiesz się o 5 rodzajach fotografii, które w mojej opinii, najlepiej wpływają na wzrost zainteresowania produktem.

1. Fotografia typu e-commerce

Najczęściej zobaczymy zdjęcia tego typu w e-sklepach i katalogach. Na co trzeba zwrócić szczególną uwagę przy wykorzystaniu takich zdjęć? Najważniejsze, żeby obrazy odzwierciadlały doskonale główne cechy produktu, takie jak kształt, kolor, materiał i rodzaj powierzchni. Obraz musi być taki, by konsument nie miał wątpliwości czy jest to na przykład, torebka z gładkiej skóry czy z zamszy, żeby bez problemu mógł odczytać etykietę produktu.

2. Fotografia produktowa stylizowana

Takie zdjęcia pokazują produkt w aranżacji, czyli opowiadają jego historię. W tym przypadku nie sprzedajemy ‘’surowy’’ produkt, tylko emocje z nim związane: ‘’kosmetyki, które ochronią Cię przed słońcem na plaży’’ lub ‘’relaks ze szklanką aromatycznego whisky’’. Najczęściej do sesji wykonuje się dodatkową scenografię, która także przekazuje wartości brandu, jego główny przekaz do odbiorców i demonstruje składniki produktu. Stylizowane zdjęcia można wykonać w różnych stylach i użyć w różnych celach marketingowych nie tylko w internecie. Przykładowo w mediach społecznościowych marki, na standach reklamowych lub katalogach produktowych.

3. Fotografia produktowa reklamowa

Priorytetem tego rodzaju fotografii jest przyciągnięcie uwagi oraz wywołanie takich skojarzeń i emocji, aby produkt był z łatwością zauważalny i nabyty przez konsumenta. Stąd przy reklamowych zdjęciach często używa się jaskrawego tła lub akcesoriów, efektów specjalnych i fotomontażu.

Fotografia reklamowa kosmetyków

4. Fotografia produktowa Still life

Jest to rodzaj fotografii kierowany do węższej grupy docelowej, gdy marka już ma wyróżniający się sposób wizualnej prezentacji produktu. W tych zdjęciach mocno się czyta styl autora, który współgra z wartościami brandu. Produkty mogą być wyeksponowane na kontraście lub niuansach gry faktur, kolorów i kształtów.

5. Fotografia produktowa macro

Tu chodzi o jedno: pokazanie odbiorcy konsystencji i struktury produktu, co w sprzedaży internetowej jest niezmiernie istotne. Według mnie, jest to niepomijalna część całej oferty sprzedażowej marki, ponieważ pokazuje ona substancję, materiał, powierzchnie, których aż się chce dotknąć i wypróbować!

Przekonałam, że fotografia produktowa jest jednym z głównych powodów sprzedaży?

Różne rodzaje fotografii mogą pokazać ten sam produkt z innej strony. Dla pełnego obrazu brandu w sieci, najlepiej przedstawić produkt, używając kilku różnych rodzajów fotografii, pokazując jego strukturę, grając na emocjach i demonstrując jego cechy. Dzięki temu nie tylko spowoduję chęć jednorazowego zakupu u konsumenta, ale także zachęci pozostać z marką na dłużej.

Wszystkiego dobrego,
Irina

Zainspiruj się moim kontem na Instagramie tutaj.

Wszystkie zdjęcia użyte w artykule są mojego autorstwa bez możliwości publikacji przez osoby trzecie.

Spodobał Ci się wpis? Proszę podaj dalej! Dziękuję:)