Lekkie, soczyste, zabawne, inne niż reszta. Takie niezwykłe zdjęcia reklamowe dla kolorowych i estetycznych środków czystości i produktów gospodarstwa domowego.
Inspiracją dla stylizowanych zdjęć produktów szwedzkiej marki YuGou Clean posłużyła główna wizja brandu i przemyślany design opakowań.
„Wierzymy, że sprzątanie powinno być zabawą i chcemy by nasze produkty inspirowały do postrzegania gospodarstwa domowego jako sposobu na poprawę swojego życia, a nie przeszkody na drodze”.
Jaki temat przewodni wybraliśmy i dlaczego?
Wraz z klientem obraliśmy różowo-fioletową gamę kolorystyczną z dodatkiem pomarańczowego odcienia. W większości zdjęć również pojawia się temat chmurek i nieba, który nawiązuję do lekkości i przyjemności. Taka atmosfera na zdjęciach dokładnie podkreśla wizję brandu.
Zdjęcia miały być atrakcyjne i kolorowe, przyciągać uwagę widza. Pracę wykonywałam etapami, pamiętając o spójności całej galerii.
Jak wyglądały etapy współpracy?
Nie wydarzyło się tu nic specjalnego, a więc po otrzymaniu zapytania, dostałam brief z informacją o produktach, wizji marki i jej głównych celach, a także mood boardy z referencjami. Po analizie dostarczonych materiałów i uzgodnieniu detali sesji, takich jak kolorystyka, temat przewodni, rodzaje tła i akcesoriów zaczęliśmy działać. Zanim zacznę tworzyć scenografię i ustawiać oświetlenie, rozrysowuję sobie każde ujęcie i tworzę szkice z przykładową stylizacją.
Mimo, że na piśmie etap pre-produkcji wygląda na szybki i pozornie mało istotny, w rzeczywistości może trwać kilka miesięcy i wpływając na konieczny rezultat. Ze względu na to, że większość szczegółów ustaliliśmy przed realizacją, nie musiałam w trakcie wysyłać plików do potwierdzenia. Oszczędziło nam to czas i uprościło współpracę. Oczywiście po każdej sesji wysyłałam gotowe zdjęcia przygotowane do publikacji.
Większość zdjęć jest wykorzystywana przez klienta do reklamy cyfrowej, na stronach internetowych drogerii, mediach społecznościowych marki i e-sklepach. Jednym z przykładów realizacji jest strona LYKO.com.pl
Stylizowane zdjęcia i packshoty
Naszą współpracę zaczęliśmy od wykonania stylizowanych zdjęć pojedynczych produktów. Ze względu na różne rozmiary i cechy produktów, dostosowywałam dla nich rekwizyty i tła, jednocześnie zachowując klimat sesji. Produkty również wymagały zdjęć pod różnymi kątami, żeby jak najlepiej pokazać ich cechy. Żeby zdjęcia nie wyglądały nudno i powtarzalnie, przy stylizacjach manewrowałam światłem studyjnym i akcesoriami. Czasami dodawałam kolorowe filtry do oświetlenia.
Najbardziej wymagające były zdjęcia grupowe. Grupę produktów trzeba było ustawić w ten sposób, by każde opakowanie było widoczne i czytelne, ale jednocześnie żeby kompozycja nie tworzyła efektu ”baczności”. W swoim studio posiadam różnego rozmiaru i kształtu kostki, których użyłam dla efektu ”piętrowości” , a niektóre produkty pokazałam otwarte.
Packshoty, inaczej zdjęcia produktowe katalogowe, wykonywałam jako ostatnie. Są one prostsze ze względu na brak stylizacji, ale jednocześnie są wymagające z tegoż powodu:). Każdy produkt trzeba ustawić pod tym samym kątem, żeby na stronie uniknąć wrażenia ”skaczących” produktów. Ważne jest również pokazać czytelnie etykietę i oddać prawdziwy kolor produktu.
Powyższa galeria pokazuje wykonane stylizowane zdjęcia reklamowe, natomiast jest to tylko część realizacji. Tak na prawdę głównym efektem sesji jest zadowolony klient i twórca! Lekka, przyjemna komunikacja, możliwość ustalenia ewentualnych zmian, zrozumienie potrzeb marki. To wszystko pozwoliło na stworzenie pięknego projektu i reklamowych zdjęć, które z przyjemnością oglądamy na mediach brandu /yugouclean/